Snälltåget lanserar lågpriskalender

Snälltåget lanserar idag Snällpriskalendern, en lågpriskalender som hjälper resenärerna att enkelt hitta de mest prisvärda tågresorna mellan Malmö och Stockholm. De billigaste resorna kostar från 149 kronor inklusive platsbiljett, wifi och eluttag.

– Vi vill underlätta för våra kunder att hitta de billigaste resorna. Det ska vara enkelt att köpa sin tågresa och med vår nya lågpriskalender kan man lätt få tag i de resor som är mest plånboksvänliga, säger Marco Andersson, marknadschef på Snälltåget.

Snälltåget har dagliga avgångar mellan Malmö och Stockholm och kör sammanlagt 24 avgångar på sträckan varje vecka. Generellt gäller det att resenärer bör var ute i god tid för att få de billigaste biljetterna. Men med Snällpriskalendern blir det nu enklare att hitta de mest prisvärde resorna även med lite kortare planeringshorisont. Kalendern sträcker sig fyra veckor framåt i tiden.

Under vårens långhelger samt under sommaren kör Snälltåget också nattåg till Berlin och under skidsäsongen erbjuder Snälltåget resor till Åre. Snälltåget till Berlin går under Valborg, Kristi Himmelfärds- och nationaldagshelgen samt under högsommaren mellan 26 juni och 17 augusti.

Priser på Snälltåget
Året runt
Malmö–Stockholm: från 149 kronor
Vår och sommartrafik till Berlin